Omakotitalkkari

OMAKOTITALKKARI 2019

Uudenkaupungin Omakotiyhdistyksellä on palveluksessaan omakotitalkkari, jota yhdistyksen jäsenet voivat käyttää apuna siivoamisessa ja pihatöissä sekä pienimuotoisessa kiinteistön kunnostuksessa.

Ammattiosaamista vaativaa työtä ei tehdä, vaan ajatuksena on antaa tavallaan naapuriapua. Omakotitalkkarin apua voivat käyttää kaikki yhdistyksen jäsenet, mutta erityisesti asiakkaiksi toivotaan vanhenevia omakotiasukkaita, jotta he voisivat asua omissa kodeissaan mahdollisimman pitkään.

Omakotitalkkaritoiminta aloitettiin Suomen Omakotiliitossa Uudenmaan TE-keskuksen osittain rahoittamana Asumisapu-projektina Helsingissä ja Uudellamaalla vuonna 2002. Tämän jälkeen toiminta on nopeasti laajentunut lähes koko maahan. Nykyisin yli 80 Omakotiliiton jäsenyhdistyksessä on jo yhteensä noin 150 omakotitalkkaria.

OMAKOTITALKKARIMME

Omatalkkari Pertti Säkkinen
p. 044 733 2000.
Pääasiassa ulkotöitä. Hinta on 10€/tunti + kilometrikorvaus. Kilometrikorvausten lähtöpiste on Uudessakaupungissa torilla ja Laitilassa linja-autoasemalla

Omakotitalkkari Teija Laaksonen
Piha- ja puutarhatyöt, siivous, asiointi ja muut yhdessä sovitut työt.

Hinta on 10€/tunti + kilometrikorvaus. Kilometrikorvausten lähtöpiste on Uudessakaupungissa torilla ja Laitilassa linja-autoasemalla. Talkkarien työaika ja työtilaukset kello 9.00 – 15.00.

Talkkaritoiminnan yhteyshenkilö Jouni Polojärvi
talkkari(at)ukiomakoti.fi