heinä

Hyvä omakotiväki!

Viimekeväisen Omakotiliiton liittovaltuuston kokouksen yhteydessä palkittiin kunniapuheenjohtajamme Touko Heino useita vuosikymmeniä jatkuneesta ansiokkaasta omakotityöstä valtakunnallisella vuoden 2019 Omakotiasukkaan arvonimellä. Onnittelemme lämpimästi vielä kerran.

Tulevan syksyn toiminta sisältää perinteisesti virkistystä ja tietoa. Suunnitelmissa on mielenkiintoinen museomatka Tukholmaan ja traditionaalinen jouluinen matka Tallinnaan. Tietopuolessa olemme keskittyneet pääasiassa ajankohtaisiin aiheisiin eli jätevesiasetuksen vaatimuksiin ja Uudenkaupungin kaupungin uusittuun rakennusjärjestykseen. Toivottavasti aiheet kiinnostavat ja saamme tilaisuuksiin runsaasti osallistujia.

Punainen kukko on vieraillut Uudessakaupungissa viime vuosina liian usein. Tästä syystä meidän jokaisen on syytä tarkistaa kotonamme, että palovaroittimia on riittävästi ja niiden paristot ovat kunnossa. Myös alkusammutusvälineiden tilanne kannattaa varmistaa. Yksi vähemmän huomattu asia on omaisuuden dokumentointi. Kotona olisi hyvä kuvata eri huoneita ja seinillä olevia esineitä sekä muuta omaisuutta ja tallentaa kuvat pilvipalveluun tai muualle kodin ulkopuolelle. Jos joskus sitten jotain sattuu tai pitkäkyntiset ovat käyneet, on vakuutusyhtiön kanssa helpompi asioida.

Toimeliasta syksyä toivotellen!

Arto Salonen, pj