heinä

Arto Salonen: Hyvä omakotiväki!

Tätä tervehdystä kirjoittaessani eletään juhannusviikkoa. Tähän mennessä olemme saaneet nauttia poikkeuksellisen kauniista keväästä ja alkukesästä. Puutarhaviljelijän kannalta lämmintä ja kuivaa on ollut liiankin kanssa, eivätkä syksyiset sadot taida tänä vuonna olla kummoiset – jää nähtäväksi.

Omakotiyhdistyksen keväässä oli yksi suurempi muutos aikaisempaan. Lainattavan kalustomme varasto ja lainauspiste vaihtui uuteen paikkaan aivan kaupungin keskustaan. Jatkossa kalustoa saa lainata TELMARIN OY:n toimitiloista Alinenkatu 19. Varasto on liiketilan takapuolella lastauslaiturin yhteydessä, mutta ”lainausbyrokratia” hoidetaan liiketilan puolella. Lainauksiin liittyvät tiedustelut ja varaukset tulee soittaa sitä varten olevaan puhelinnumeroon 044 733 2022. Uusi asia on myös se, että jatkossa laitteiden vuokrat voidaan maksaa myös maksukorteilla.

Haluan tässä yhteydessä palauttaa meidän kaikkien mieleen muutamia yhdistyksen kalustovuokraukseen liittyviä seikkoja:

1. TELMARIN OY on ainoastaan laitteita välittävä välikäsi. Heidän vastuullaan ei ole laitteiden kunto, huolto tai korjaus. He vain välittävät saamansa tiedon eteenpäin, jos jonkin laitteen kunto sitä vaatii. ELI jos huomaat lainaamassasi laitteessa huomautettavaa, anna asiallinen tieto ongelmasta Telmarin Oy:n henkilökunnalle ja säästä tunteenpurkaukset muuhun yhteyteen.
  2. Vuokraustoiminnan ideana on antaa jäsenistön käyttöön edullisesti sellaisia välineitä, joita aika harvoin tarvitaan tai joita ei ole tullut jostain syystä hankittua kotiin tai mökille. Vuokrahinnatkin ovat vähintäänkin kohtuulliset. Tästä syystä painottaisin käyttäjän vastuuta. Jos huomaat laitteessasi jonkin vian tms. ÄLÄ PALAUTA LAITETTA KERTOMATTA ONGELMASTA! Käsittele välineitä käyttö- ja turvaohjeiden edellyttämällä tavalla (kuin omiasi).
  3. Koska vuokrattavien laitteiden vastuuhenkilön etsintä on vielä työn alla, kalustoon liittyvät yhteydenotot tulee osoittaa puheenjohtajalle mieluiten osoitteeseen pj@ukiomakoti.fi

Lopuksi toivotan Uudenkaupungin ja Laitilan omakotiväelle hyvää ja kaunista (mutta ei ehkä näin kuivaa) syksyä. Olemme hallituksen kanssa pyrkineet löytämään monenlaisia asumiseen liittyviä teemoja syksyn ja talven luentojen ja tapahtumien aiheiksi. Toivottavasti aiheet kiinnostavat teitä ja saamme tilaisuuksiin mukaan paljon kiinnostunutta kuulijakuntaa.

Arto Salonen, pj